Többféle nehézségű téli túra a Bükk-fennsíkon.

1. (könnyű túra):
Péntek esti vagy szombat reggeli indulás telekocsival Bánkútra. Szombaton csomagok nélkül a Bükk-fennsíkon körtúra.
Tervezett táv: kb. 10 km.
Vasárnap könnyű körtúra után telekocsival haza.
Túravezető:   Teke Ilona
 
2. (közepes túra):
Szombat reggeli indulás vonattal valószínűleg Szilvásváradig vagy Bélapátfalváig, majd teljes felszereléssel gyalog fel a Bükk-fennsíkra és tovább Bánkútig.
Tervezett táv: kb. 15km.
Vasárnap közepes túra teljes felszereléssel Varbó felé, majd Miskolcról vonattal haza.
Tervezett táv kb. 15km.  
Túravezető: Kovács Zsuzsanna vagy Nádasdy Ferenc (Létszámtól függően tartjuk meg. A tervezett létszám kb. 6fő.)
 
3. (nagy túra):
Szombat reggeli indulás vonattal - esetleg péntek esti (ez esetben szállás a Bükk déli lábánál).
Szombaton teljes felszereléssel fel a Bükk-fennsíkra és tovább Bánkútig.
Tervezett táv: kb. 25km.
A vasárnapi túra a közepes túra útvonalával megegyező.
Túravezető:  Nádasdy Ferenc (Létszámtól függően tartom meg. A tervezett létszám kb. 4fő.)
 
Helyfoglalás érkezési sorrendben.
Emeletes ágyas (2, 3, 4, és 5 ágyas) szobák:  
max.29 fő: 3.200Ft / fő / éjszaka + 300 Ft/fő/nap ifa
Kétágyas szobák:  
max. 12 fő: 3.600Ft / fő / éjszaka + 300 Ft/fő/nap ifa
Ágyruha +400Ft / fő, vagy saját ágyruha/hálózsák használat.
 
Étkezés: A ház közös terében lehet saját ételt fogyasztani és melegíteni. Vacsora lehetőség a Síház éttermében
és a Fehér Sas panzióban.
 
Jelentkezési határidő: január 2. éjfél.
Elérhetőség:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Zsuzsa beszámolója a hosszú túráról:
 
A friss hó  okozott azonban nehézségeket is bőven a hétvégén. 
Ágiék autóval érkeztek tizen és körtúrát tettek Bánkút környékén. Erről én nem tudok beszámolni, de amennyire tudom tudom szép túrájuk volt Devescovi Balázs vezetésével.
 
Mi öten Nádasdy Feri vezetésével (Szandra, Szemán István, Lajos meg én) kora reggel vonattal indultunk útnak Budapestről de a rendkívüli időjárás "forgalmi helyzetet" okozott a MÁV-nál, ezért 2 vonat helyett 3 vonattal és 1 busszal érkeztünk meg Bélapátfalvára mintegy 4 óra késéssel, így 2 után indultunk neki a túrának.
 
Az út eleje még könnyen járható volt, aztán a porhóban való bukdácsolás engem már rögtön az elején kimerített. Úgy fáradtam ki, mintha futottam volna. És ez így ment 8 órán keresztül.
 
Amikor mintegy 3 km megtétele után megláttam az eligazító táblán hogy Bánkút 17,7 km-re van és ekkor már délután 3 óra volt, akkor elgondolkodtam az élet értelméről. Út közben mindannyian megemlékeztünk gondolatban a Don-kanyarban a hideg miatt elpusztult  katonákról. Végülis egy eltévedésnek köszönhetően kb. 5 km-t sikerült rövidítenünk, így lett a túra kb. 16 km.
 
Volt egy  találkozásunk út közben 5 fiatal miskolci spotolóval, akik csak úgy lazán futottak egy 26-ost az éjszakában. Rendkívüli módon örültek István pálinkájának.
 
Végülis este 10:40-kor megérkeztünk a Bánkúti Síházba, ahol néhányan még ébren vártak bennünket. Olyan szerencsénk volt, hogy vacsorát is kaptunk (elvileg 8-kor zár a konyha) mert éppen egy 50 km-es éjszakai teljesítménytúra zajlott és ez volt az egyik állomása. Megjegyzem hogy mi kb. 1 - 1,5 km/óra sebességgel tudtunk haladni elsősorban miattam, én voltam a gyenge láncszem bár a többiek próbáltak segíteni, átvették tőlem a nehezebb dolgokat. Nélkülem legalább 1 órával előbb beértek volna. Aki ezt az 50 km-t ilyen körülmények között egyáltalán megteszi, az számomra már emberfeletti teljesítmény.
 
Feri másnapra tervezte be az eredetileg előző napra tervezett panoráma-túrát egy másik úton vissza Bélapátfalvára. Abban biztos voltam hogy még egy kemény túrát másnap nem tudok vállalni. Lajos is csatlakozott hozzám. Így mi másnap az autósokkal felmentünk a közeli Bálványra (956 m). Ez könnyű is volt, rövid is meg szép is. Közben Balázsék síeltek. Majd ezek után Lajossal letúráztunk a mintegy 5 km-re lévő Ómassára hasonló úton, mint előző nap de ez legalább rövid volt. Innen busszal és villamossal értünk be Miskolcra.
 
A buszon volt még egy érdekes élményünk. Lillafüreden keresztül megy be a busz Miskolcra. Számomra érthetetlen módon Lillafüred környékén az autók a keskeny,  hegyi szerpentin egyik sávját legalább km-hosszan elfoglalják a parkolással miközben még a hó is levesz az út szélességéből. Marad egy sáv a kétirányú közlekedésnek. Ráadásul a buszunk még  így sem fért el az egyik helyen a parkoló autó miatt és a sofőr megkérte az utasokat hogy segítsenek neki odébb tenni az autót. Kb. 8 ember, köztük Lajos is, megfogták az autót és beljebb emelték hogy a busz el tudjon menni mellette. A rendőr pedig jóváhagyólag szemmel felügyelte az eseményt.
 
Mindent összevetve örülök hogy ott voltam a hétvégén. Vasárnap este még beszéltem Ferivel, már hazafelé tartottak de elég későn értek haza.
 
Feri beszámolója a hosszú túráról:
 
Az úgy kezdődött, hogy négy bátor túrázó jelentkezett az eredetileg máshová tervezett éjszakai túrámra...

Az adatok:
Oda út 1a. rész: Budapest Keleti (7:00) - Kál-Kápolna (9:10-9:45)  Füzesabony (10:00-10:35) - Eger vasútállomás (11:00)
Oda út 1b. rész: Eger vasútállomás, mire kiderült, hogy egyhamar nem indul vonat (13:55)
Oda út 1c rész: Eger, autóbusz p.u. (14:30) - Bélapátfalva cementgyár (15:15)
Oda út 2. rész: https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&x=20.4244852&y=48.0757851&z=13&l=0&rc=9uuR0x6Vzel70eYn9v4f0l7BkmnksWgoN5mR&rs=coor&rs=coor&rs=osm&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&ri=25730410&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=
Bélapátfalva cementgyár (2017.1.14. 15:15) - Katona sírok - jelzetlen, majd Z- - Kopasz-rét - Káposztáskert - Olaszkaputól délre - Hármas-kút - Faktor-rét - Bánkút (2017.1.14. 22:45) / 7:30; 14,6km; fel 920m; le 377m
Vissza út: https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&x=20.4302895&y=48.0710753&z=13&l=0&rc=9v6Bnx6ghXfMN3RAeh9b.telG3DVfK1bh49vC78eGjcen5p.aPge5y&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=osm&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=92651517&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&mrp=%7B%22c%22%3A22%2C%22tt%22%3A3%7D&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=&rt=
Bánkút (2017.1.15. 9:40) - Faktor-rét - Zsidó-rét - Tar-kő - Őserdő - Cserepeskő - Őrkő-rét - Katonasírok - Bélapátfalva községháza (2017.1.14.18:30) / 8:50; 19,3km; fel 688m; le 1219m
Innen már simán haza jutottunk a menetrend szerinti buszokkal.