Időpont: 2018. Aug. 24-26. Aki szeretne korábban utazni (már csütörtökön vagy péntek reggel, délelőtt, szóljon, van rá lehetőség.

Hely: Vérteslovas - lovastanya

8085 Vértesboglár, Kossuth Lajos u. 69.

GPS: É 47.4312438 és K 18.5223852

Ezen belül a mi szállásunk a Metzger-házban lesz. 2 * 12 + 10 * 4 fős szobák állnak rendelkezésre, összesen 64 főre. Ha ez nem lenne elég, a jurtákban van még hely.

Program: az alább leírtakhoz képest kisebb módosítások előfordulhatnak, főleg az időzítésben.

Aug. 24. Péntek:

Délután – este érkezés. A fedetlen tűzrakóknál szalonnasütés hozott anyagból (tehát mindenki magának hozzon, amit szeretne sütni).

Aug. 25. Szombat:

9:00-től:           Suttogó bemutató lovakkal (kb. fél óra)

Ehhez kapcsolódóan lehetőség van rövidszáras lovaglásra helyben. Ha valakinek igénye lenne ennél komolyabb lovaglásra, kérem hogy közvetlenül keresse meg őket telefonon (elérhetőség a honlapon) és az én foglalásomra hivatkozva érdeklődjön a lehetőségről. Nem tudom hogy mi lehetséges.

Ca. 10:00 – 11:00       Sváb tájház megtekintése vezetéssel. Itt előfordulhat hogy ha nagy lesz a létszám, kétfelé vesszük a csoportot és a lovaglással párhuzamosan 2 részletben nézzük meg.

Ca. 11:00 – 12:00       Száguldás kvíz: Varga Zsuzsanna összeállításában, koordinálásával. Téma: a Száguldás története és egyéb, turizmussal kapcsolatos témák.

Ca. 12:00 – 15:00       Ebédszünet: rendeltem langallót (https://www.mimi.hu/gasztro/langallo.html) ebédre a csoportnak.

Ca. 15:00 – 16:00       Film a száguldás életéről/ történetéről Visnyai Árpád szerkesztésében. (A technikai szükségletekről Árpi gondoskodik illetve szükség szerint kér segítséget.)

Ca. 17:00 – 17:30       Borkvíz Schmera László vezetésével

Ca. 16:00 – 19:00       Közös főzés és vacsora

Ca. 20:00 – 21:00       Sváb táncház a helyi táncegyüttes vezetésével. Pontos időpont függ attól hogy az együttes mikor és mennyi ideig ér rá. Elvileg rugalmasan hosszabbíthatjuk ha van rá igény.

Aug. 26. Vasárnap:

9:00-tól könnyű vagy közepes túra a Vértesbe. Várok önkéntes jelentkezőt a túravezetésre. Ekkora létszámnál szükség van egy utolsó emberre is, aki mindig a végén halad. Lehet délelőtt és délután más ember.

Beszámoló

Péntek este érkezett a társaság jó része. Erre az estére csak kötetlen szalonnasütést terveztem és ez meg is valósult. Igaz eleinte kissé tanácstalanok voltunk, mert erős szél fújt és az eső hol eleredt, hol elállt. Végülis a fiúk meggyújtották a tüzet, ami rögtön összehozta az embereket. Úgy tudom hogy néhányan egész hajnalig fent voltak.

Szombatra már hűvösebb idő érkezett de így is szerencsések voltunk, mert egyáltalán nem esett, tulajdonképpen kellemes volt az idő a kinti programokhoz.
A szombati programunk módosult a megegyezetthez képest. Sajnos ezzel csak  akkor szembesültem, amikor péntke este megérkeztem (sok-sok email-es és telefonos egyeztetés ellenére) . Végülis szerintem szép, tartalmas napunk volt. Igaz hogy a végéről hiányzott az a táncház, amit a helyiek megígértek és nem tudtak megtartani.

Reggel 9-re vártak bennünket a helyi Német Nemzetiségi Tájházban. Egy  kedves néni beszélt nekünk sok mindenről, kitelepítésekről, stb. Ezt követően a csapat jó része elindult körbesétálni a falut: képes kereszt, kálvária, műemlék sírok, pincesorok, templom. A pincéknél még egy kis rögtönzött borkóstolóban is részünk lehetett.

Délre volt megrendelve a langalló a lovastanyán. Kiderült hogy ez is interaktív formában készül. A tésztája már meg volt süte és a feltéteket - tejföl, sült hagyma, szalonna, sajt - mi, főleg a gyerekek rakták rá és ott helyben a kemencében megsütöttük. Azt hiszem nem maradtunk éhen.

Pici pihenő után - többen átmentek Csákvárra is - nekiálltunk a guylás előkészítésének. Amikor már az üstben voltak a hozzávalók és ráértünk, a kvízt is meg tudtuk tartani. Varga Zsuzsa nagyon tartalmas, tursitáknak való kvízsort állított össze. Ráadásul  a kábelhiányt is nagyon szerencsésen és kreatívan megoldották.

Kora este a Suttogó bemutatóval egybekötött lovaglást is meg tudtuk tartani. A gyerekek külkönsen jeleskedtek a lovak ismeretében, melynek jutalmaként extra köröket mehettek a lovakkal. De mindannynian kiváncsian néztük a bemutatót.
Ezt követően Shemra Laci borkvízére került sor, melynek jutalmaként az  első 3 helyezett csapat a Kostel borászat  1-1 palack borát nyerte.
A nagyon várt vacsora előtt köszöntöttük díszvendégünket, D. Tóth Károlyt, a Száguldás alapítóját és megkértük hogy mondjon nekünk pár szót az alapítás körülményeiről.
Ezt követően 3 olyan embert, akik szerintem legtöbbet tettek a Száguldásért - nem feledve hogy rajtuk kívül még sokan dolgoztak az egyesületért - kimondottan jelképes elismerésként egy-egy könyvvel ajándékoztam meg. Ők hárman: dr. Dienes Mária, Teke Ilona, Nádasdy Ferenc.

Említsük meg a jól megérdemelt gyulásleves vacsoránk főszakácsát: Kiss László. Sokan segítkeztek neki az előkészítésben.

Vasárnapra túrát terveztünk de akkorra már tényleg elromlott az idő,  egész napra esőt ígértek. Ezért úgy döntöttünk hogy megnézzük a közeli Majki Remeteséget. Ide már csak 4 autóval mentünk. A remeteházak felújítás miatt nem látogathatóak de a kolostor, ami az Eszterházyak vadászkastélya is volt, teljes pompájában, felújítva várja a látogatókat.

Voltak kerékpáros  túratásaink is néhányan, akik péntek-szombat-vasárnap a környéken tekertek.

Különösen örültem anak hogy milyen sok gyerek jött a találkozóra és milyen talpraesetten feltaltálták magukat.. Ez is mutatja hogy talán egy kicsit több figyelmet kellene fordítanunk olyan túrák szervezésére, amik a gyerekeket is vonzzák. És ez nem okvetlenül a nagyon könnyű túra, hiszen pár éve a Rámszakadék túra rendkívül népeszerű volt a gyerek körében.

Ezek után már csak az volt hátra hogy a csákvári cukrászdában pontot tegyünk a hétvégére.
Illetve Schemra Laciékkal mg megálltunk Endresz György és Magyar Sándor emléművénél, akik első magyarként 1931-en átrepülték az óceánt és egészen Bicskéig repültek "Justice for Hungary" nevű repülőjükkel , ahol Mátyásföld helyett kényszerleszállást kellett végrehajtaniuk.