Magas Tátra - 2004 március 6 - 9   fotók

Az idei téli csúszka-túra mottója: Könyvesboltban ne vegyél popsít!!!!!

Péntek

Ismerkedéses találkozó a Keleti Pu-on, folyt. köv. a Hernád IC-n, barátságos kalauz és határőrök! Poprádpon utitervek szövögetésével, régi élményekkel telt az idő. Hó és Jég várt ránk, amit Edina rögtön ki is próbált testközelből! :-)

Szombat

A számítottnál mindenki korábban kelt, mégis a kilences villamossal indultunk a zöld tóhoz, bemelegítő túránk céljához. Az idő ragyogó: kék ég, szikrázó napsütés, a levegő egyre csípősebb, ahogyan felfelé haladtunk, a vége kb.:-10 fok! A hó magasság átlagosan derékig érő. Popsí vadászattal kezdtünk egy könyvesboltban, az eredmény: 5 kék és 1 sárga...,a nap végi egyenleg törve:4 kék, 1 sárga!!!!! (Ez nem jött be...... lsd. a mottót! :-) Rengeteg hó, gyönyörű sziklák, amiket angyalkázással tarkítottunk. Visszafelé egy véget nem érő térdig hóban gázolás várt ránk a sípályáig, közben persze kihasználtuk a rövidebb popsíszakaszokat. A jutalom egy fantasztikus sípályás lecsúszás sötétedésben, nagy sebesség sok hóval az arcunkba, és makaróni!

Vasárnap

Miután föleszméltünk a bemelígő túra után, indultunk Téryho chatára nagy reményekkel, és a tegnapi gyönyörű idővel! A villamost elértük, popsível megközelítettük a vízeséseket és kellő lelkesedéssel vágtunk neki a Zamkovského chatának. A bemelegítés: hóbukfenc, angyalka, zuhanó hó a fákról. A lelkesedés ragadós (már Edina, Éva és Zotyó is elkapta :-) Zamkovskéhon elnyeltük a szokásos levesadagot. Tegnap káposzta, ma a fokhagyma volt a nyerő. A gyorsabb vállalkozóknak irány a Téryho chata! Röpke másfél óra és teljes siker + kilátás:tiszta idő + leves... Aztán az évszázad csúszása popsível vagy anélkül egyenesen lefelé!!!!! Ezt követte az elmúlt 10 év legjobb bobpályája megállás nélkül Zamkovskéhotól Hrebienokig, onnan a szokásos sípályás hópehelytámadás! Újabb fantasztikus nap ért véget paprikás krumplival és forralt borral hála Icának!

Hétfő

Altató nélkül könnyebb az ébredés, ... ismét a kilences villamoson vagyunk!:-) A cél: Csorba-tó. A mozgásunk kezdetben kissé reumásnak tűnt, de egy-két tavi hóbukfenc és angyalka után visszatért belénk az élet és irány a poprádi-tó!! Az idő tiszta, de nem túl hideg, sziklák és hó!! Ruganyos lépteink és egy-két popsí szakasz után máris a tónál találtuk magunkat, és lelekesedéstől hajtva mentünk tovább a Risy (Anikó szerint a Rozi) felé, de a természetvédelem utunkat állta, így be kellett érnünk egy jó kis popsízással, és tök jó fotókkal! Kicsit letörve baktattunk egy hidegvérű hegyi ló nyomába, kerülgetve a lócitromot és patanyomot, mivel az út nem kedvezett a popsí-kedvünknek. Végre kezdett beindulni a pálya, mikor egy ijedt lengyel autóst találtunk egy hóbuckában, a régi jó lengyel-magyar barátság nevében Gábor, Zotyó és a többiek először kitolták, aztán visszafordították a póruljárt nyári gumist. Az időzítés mint mindig, most is remek volt, pár perc és jött a villamos. Az estét most is paprikáskrumpli, forralt bor szeles hóesés zárta.

Kedd

Elérkeztünk a levezető túránkhoz, és abba gondolatba ringattuk magunkat, hogy lazán sétálunk egy hegyi kunyhóhoz... De Ica megtréfált minket és gondoskodott az erőnlétünkről 2 órás emelkedővel! A visszaút és a hegymászó pincér kárpótolt a fáradságért és teljes lendülettel boboztunk végig az erdei ösvényeken lefelé, a kényelmes hegyi turisták meglepetésére és örömére, már aki el tudott ugrani időben előlünk! :-) Az időzítésről Edina és Juca gondoskodott, amikor megjelentek pár perccel a villamos előtt az állomásom a semmiből!!! Ezt követte Poprádon a gyors pakolás, átvedlés és fájdalmas búcsú a ködbe burkolózott csúcsoktól. A mindannyiunk szívében tátongó űrt csak egy következő túra pótolhatja!! Köszi Ica!!!!!